Mitä olemme tehneet
Referenssit
Satoja onnistuneita projekteja ja tuhansia tyytyväisiä käyttäjiä.
_VISUALISOINTI_REFE
Cross Wrap
Asiakas
- Cross Wrap
Haaste
- Ristiinsidottujen paalien automaattisen avausratkaisun esittely messuilla nopeasti ymmärrettävässä muodossa
RATKAISU
- Cross Dewiring -tuotteesta toteutettiin animaatio, jossa linjaston laitteet ja niiden keskeiset ominaisuudet esiteltiin käytössä.
_KOULUTUS_REFE
PHHYKY
Asiakas
- Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Haaste
- Kotihoitohenkilöstön kouluttaminen ja erilaisiin asiakastilanteissa syntyviin haasteisiin valmistautuminen.
RATKAISU
- Virtuaalinen kotihoidon koulutusympäristö, jossa kohdataan erilaisia asiakkaita ja ongelmia turvallisesti.
_KOULUTUS_REFE
Puolustusvoimat
Asiakas
- Puolustusvoimat
Haaste
- Lääkintähenkilöstön tehokas koulutus ja erilaisissa tilanteissa ryhmässä toimimiseen valmistautuminen
RATKAISU
- Sovelluksessa hyödynnetään 3D Talon kehittämää pohjaratkaisua, joka mahdollistaa useiden käyttäjien kanssakäymisen ja erilaisten tehtävien ja toimintojen tehokkaan kouluttamisen.
_KOULUTUS_REFE
Voimatel
Asiakas
- Voimatel
Haaste
- Mastotyön perehdytys ja koulutus - turvallisesti
RATKAISU
- Virtuaalitodellisuutta hyödyntävä sovellus, jonka tarkoituksena on antaa käyttäjälle mahdollisimman realistinen kokemus turvallisesta mastotyöstä.
_SUUNNITTELU_REFE
SOK, Heymo 1 Espoo
Asiakas
- SOK, Heymo 1 Espoo
Haaste
- Suunnittelun haasteet ja markkinointi
RATKAISU
- Muutimme arkkitehtien ja sisustussuunnittelijoiden 3D-mallit virtuaalitodellisuuteen soveltuviksi malleiksi ja loimme tilasta virtuaalisen kaksosen.
_KOULUTUS_REFE
Case Kuopio Wine Fest
Asiakas
- Case Kuopio Wine Fest: Koulutuksen digitalisointi
Haaste
- Kouluttaa laadukkaasti ja paikasta riippumatta koko henkilöstö ja tarjota pikaisella aikataululla koulutettaville kattava perehdytysmateriaali työssä onnistumisen tueksi.
RATKAISU
- Koulutuspäivän digitalisointi, jossa taltioimme Viinijuhlien koulutuspäivän ja koostimme siitä aihealueittain pilkotun koulutusmateriaalin ThingLink-verkkoympäristöön.
_SUUNNITTELU_REFE
Case Ponsse Oyj
Asiakas
- Case Ponsse Oyj: Turvallisuuskävelyn digitalisointi
Haaste
- Perehdyttäjän aikataulujen varassa tapahtuvat rutiininomaiset turvallisuuskävelyt
RATKAISU
- Toteutimme Ponsse Oyj:lle turvallisuuskävelyn digitalisoinnin, joka mahdollistaa turvallisuusasioihin perehtymisen itsenäisemmin, eikä näin ollen ole enää riippuvainen perehdyttäjän aikatauluista.
_KOULUTUS_REFE
Tampereen yliopisto
Asiakas
- Tampereen yliopisto, Geometrisen optiikan VR-laboratorio
Haaste
- Optiikan ilmiöiden ymmärtäminen ja havainnointi
RATKAISU
- Geometrisen optiikan VR-laboratorio on monikäyttäjäympäristö, jossa opiskelijat pystyvät yhdessä mm. testaamaan, miten valosäde taittuu, heijastuu tai murtuu eri tyyppisissä linsseissä.
_SUUNNITTELU_REFE
YSAO
Asiakas
- YSAO
Haaste
- Navetassa työskentely
RATKAISU
- Virtuaalinen navetta koulutuskäyttöön maatalousalan opiskelijoille.
_KOULUTUS_REFE
Väylävirasto
Asiakas
- Väylävirasto
Haaste
- Ratatyöntekijöiden turvallinen koulutus ja työhönperehdytys. Turvapuistossa tarjolla olevan koulutuksen täydentäminen virtuaalisesti.
RATKAISU
- Turvapuistoon rakennettavaan konttiin tuotetaan VR-laseilla käytettävä virtuaaliympäristö, jota tuetaan Thinglink-pohjaisilla, kosketusnäytöillä käytettävillä koulutussisällöillä.
_VISUALISOINTI_REFE
Kotahotelli
Asiakas
- Järvisydän
Haaste
- Ennakkomarkkinointimateriaali myynnin avuksi ja rakennuksen toiminnallisuuksien esittely
RATKAISU
- Mietimme yhdessä asiakkaan kanssa kuvan ilmaisutavan. Päätimme, että rakennuksesta tehdään leikkauskuva, jotta toiminnallisuudet tulevat paremmin esiin.
_VISUALISOINTI_REFE
Etelä-Pohjanmaa Experience
Asiakas
- Seinäjoen Ammattikorkeakoulu
Haaste
- Etelä-Pohjanmaan tunnettuuden lisääminen ja myyntivalttien esittely
RATKAISU
- Etelä-Pohjanmaa Experience -virtuaalikierroksessa tuodaan esille Pohjanmaan parhaat ja kiinnostavimmat puolet tarinamaisessa muodossa. Virtuaalikierroksessa katsoja pääsee kokemaan tarinan animoidussa virtuaaliympäristössä sekä 360-videoiden kautta.
_KOULUTUS_REFE
OSAO Digivoimala
Asiakas
- Koulutuskuntayhtymä OSAO
Haaste
- Opiskelijoille innostava tapa tutustua voimalaitoksen toimintaan, sen rakenneosiin ja niihin liittyviin ilmiöihin, sekä mahdollisuus tutustua laitokseen immersiivisesti ennen todelliseen ympäristöön siirtymistä.
RATKAISU
- Virtuaaliympäristön peruskäyttöliittymänä toimii pienoismallinäkymä, jossa voimalaitosta tarkastellaan 1:40-mittakaavassa. Halutessaan tutustua yksittäiseen komponenttiin tarkemmin käyttäjä voi siirtyä laitoksen sisälle 1:1-mittakaavaan, jolloin myös todelliset mittasuhteet ja yksityiskohdat tulevat tutuiksi.